Update in Alice

13.54 Torsdag

Det har hänt en del sedan jag skrev, men inte på jobbfronten tyvärr.

Om vi börjar med jobb, jag har ringt några farmer, men ingen har hittills kunnat ge mig jobb. Jag har några till försök att göra, men det är på ställen som är halvt turistinriktade också, så det är inte en äkta aussie outback upplevelse, fast det har jag ju egentligen redan haft. Så det kanske inte spelar så stor roll egentligen.

Nu till hur jag har bott de senaste nätterna. Jag sov hos couch surfar-värden tre nätter och sedan åkte jag tillbaka till campingplatsen eftersom mina tyska kompisar varit tvungna att komma tillbaka. Deras bil krånglade nämligen. Så jag sov i deras tält tillsammans med Kata och Katie en natt, och en annan (förra natten) i en tysk killes van. Det var mycket mer bekvämt än att trängas i ett tvåmanstält på en superstor luftmadrass som tog upp halva utrymmet i tältet.

Förra natten var det partynight igen och vi hade superkul igen. Tyskarna hade fixat bilen så i morse påbörjade de sin resa mot Darwin för andra gången. Jag är nu tillsammans med killen i vars van jag sov, på mitt gamla vandrarhem. Vi checkade in ett annat också, för jag hade läst att de hade gratis Internet, men det hade de inte längre. Däremot hade de ett erbjudande där man kunde köpa 72 timmars Internet för 25 dollar och använda dem hur man ville under 10 dagar. Det var rätt lockande, för det var rätt billigt. Jag skulle antagligen kunna använda upp dem, men samtidigt vill jag ju inte ha som mål att stanna här i 10 dagar. Här får jag betala 4 dollar i timmen för Internet, eller 15 dollar för 24 timmar i sträck. De har även ett erbjudande för en vecka i sträck, men jag minns inte hur mycket det kostar. Kanske ska kolla upp det.

Jag ska se om jag an få ett jobb inne i stan, men säger jag att jag vill stanna så kort tid som möjligt för att jag letar ett annat jobb tror jag inte att jag kan få något. Så det blir nog att säga att jag vill stanna här i tre månader eller något, och sedan sluta ifall jag får napp någon annan stans.

Så nu vet ni lite mer om hur det går för mig här i öknen. Jag lever och har det bra, även om jag känner att den senaste veckan varit totalt bortkastat i jobbbemärkning. Och tysken ska ta sin van och åka till Sydney i morgon. Eller ja, han åker ju inte till Sydney i morgon, men han påbörjar sin resa dit i morgon.

Som jag sa innan, kom gärna med frågor om ni undrar något.


Kommentarer
Postat av: Mammica

Jag såg att du hade ringt på lunchen, men hade inte tid att ringa tillbaka. Jag är ledig i morgon fredag så då kan vi höras av. Kramar!

2009-09-10 @ 17:57:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0