Tisdag

15.57 Tisdag

Nu har jag som ni ser lagt upp en hel drös med bilder från helgens strapaster och bravader. Egentligen borde jag lägga upp lite bilder från Mt Denison också, men efter att ha suttit med bilderna i fyra timmar i sträck känner jag mig inte så himlans motiverad. Får se om jag tar tag i det lite senare ikväll istället.

Något som jag glömde nämna i tidigare inlägg var att när vi bokade vår helikopter tur blev jag överraskad så det smällde om det. Mitt efternamn är nämligen helt omöjligt att uttala på engelska och för att göra livet lite lättare brukar jag bokstaverade det direkt utan att ens uttala det när någon vill veta vad jag heter. Det roliga var att när killen bakom disken skrivit ner mitt namn uttalade han mitt namn helt perfekt.

Och nej, han var inte svensk. Men tydligen hade han stött på det namnet tidigare och lärt sig hur det skulle uttalas, trots den konstiga stavningen. Jag var mycket imponerad.

Vad jag också kan tillägga är att jag, britten och fransosen spelat massa Uno. Eftersom ingen spelar med samma regler försökte vi komma fram till något europeiskt mellanting, vilket resulterade i en hel del skratt och förvirringar. Men Uno är ett underskattat sällskapsspel. Det bör verkligen spelas oftare! Igårkväll spelade jag, fransosen och det tyska paret i mitt rum Uno också. Superkul!

Idag var jag tvungen att byta rum eftersom mitt fyrabäddsrum var fullbokat. Så just nu befinner jag mig i ett fembäddsrum enbart för tjejer. Vi har ingen kyl och det är trångt som attan, men det går bra ändå. I morgon funderar jag på att eventuellt återvända till campingplatsen. Det är trots allt hälften så billigt och nu har jag ju gjort det viktigaste på Internet ändå. Så vi får se vad som händer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0