Nya resplaner

16.45 Lördag

Nu händer det saker. Så mycket att jag inte vet hur jag ska få plats med allt. Eller rättare sagt, så mycket att jag inte vet vad jag ska skriva.

Jag ska till Uluru/Ayers Rock och Kings Canyon med fransosen idag. Jag har bott i hans van hela tiden och vi kommer väldigt bra överrens (till och med när vi befarade att vi fått in Bed Bugs i bilen eftersom jag fått femhundra tusen bett på främst armarna, men det var tydligen en engångsföretelse som kommit från vandrarhemmet, för efter det har vi inte haft några problem) så vi har bestämt att vi ska åka dit tillsammans och sedan åka norrut till Katherine och Darwin.

Här finns inga jobb och min tid tickar iväg allt för fort. Så förhoppningsvis hittar jag något där uppe.

Jag tänkte berätta för er hur en vanlig dag sett ut på campingplatsen. Vi vaknade vid 9-10-tiden vanligtvis, åt frukost (antingen crepes eller wheatbix som är en sorts flingor i regtangelform som löses upp i mjölkpulvret och vattnet, och en dag åt vi croissants (ehm, jag övar för fullt på min franska) och chokladbröd, äkta fransk frukost). Fransosen, vars namn för övrigt är Seb och som är 21, började jobba 11.30 och jag hade "min" van helt för mig själv. Jag umgicks med britten, som också heter Seb men som är 30, en israelisk kille som heter Oren och en tysk/grekisk tjej som heter Maria. Jag har lärt mig ett israeliskt kortspel som heter Janiv och jag har spelat bort ett par öl i det. Men jag fullkomligt älskar det spelet.

Seb kom "hem" strax efter 15 och tja, efter det gjorde vi inte så mycket. Lagade middag senare och umgicks med de andra människorna på campingplatsen. Det har kommit och gått lite folk där och nu ska hela vårt lilla gäng skiljas åt. Sorgligt, men så är det.

Min mobil fungerar inte längre. Igår slutade skärmen visa sig och valde att bli helt blank. Jag frågade i två affärer idag om de kunde fixa mobiler, men det skulle ta två veckor, och jag har inte tid för det. Så nu använder jag Sebs extramobil. Mitt sim-kort fungerar men jag har inga nummer på det, så jag kan inte höra av mig till någon. Lite surt. Kanske att jag kan fixa den när jag kommer till Katherine eller Darwin.

Hm, vad kan jag mer säga. Jag har trivts väldigt bra här, men det beror nog främst på att jag kommit så bra överrens med alla jag träffat. För egentligen har jag ju inte gjort så mycket i Alice Springs. En fredagskväll var jag faktiskt ute med Oren och Seb, och vi hade väldigt trevligt. Och igår var vi fyra på campingplatsens pub för att "fira" att vi skiljs åt. Men mer än så har jag egentligen inte gjort tror jag. Eller så har jag bara för mycket att tänka på just nu för att kunna minnas. Vi har nämligen massa att förbereda inför vår Uluru-Kings Canyon-tripp. Mat för en vecka, och 30 liter vatten för vandringen. Plus massa andra detaljer. Det är inte lätt att leva på vägen. Men kul är det!

Kommentarer
Postat av: Mammica

Hoppas att ni har haft det trevligt och att ni inte råkat ut för farligheter!

Darwin verkar inte vara så dumt att flyga till istället för Melbourne. Hör av dig när du är tillbaka i Alice!

2009-09-30 @ 14:22:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0