Blogg om ingenting

18.26 Tisdag



Vad har hänt sen sist? Ingenting i princip, så jag vet inte vad jag ska skriva.

 

Seb låter mig inte köra inne i Darwin, men trots det så har jag fått rädda honom ett par gånger. Bland annat en gång när han svängde till vänster och körde ut på höger sida. Som tur var fixade jag så vi kom över på vänster sida igen. Vad hade hänt om han inte haft mig?

 

Min franska blir bättre och bättre hela tiden. Jag kan säga en hel del meningar nu och kan till och med skriva en del av dem. Franska är värre än vad svenska är när det gäller att stava. Herre gud alltså.

 

Seb lär sig svenska också. Det kan ju vara bra att kunna när Mammica och Lillebror kommer på besök i november.

 

På tal om det, jag har en hel drös med saker som jag måste planera. Hur fasen ska vi hinna se fem städer på tre veckor? Det verkar ju helt omöjligt, så vi får se hur jag lyckas pussla ihop det med tåg, buss och bil.

 

Nu har vi för övrigt sagt hej då till Oren för femtielfte gången. I måndags åkte han till Broome tillsammans med en svensk tjej från Linköping. Det var första gången jag pratade svenska med någon face to face på väldigt länge. Kändes konstigt.

 

Vi är tillbaka på campingplatsen efter att ha sovit två nätter ute i det fria. Campingplatsen är rena rama paradiset och nu är vi på en plats där vi till och med kan spela volleyboll. Ja, vi har inget nät i och för sig, men vi köpte en boll och en frisbee, så vi får lite nyttig motion också.

 

Det sista jag kommer på just nu att skriva är att jag köpt mitt första ”riktiga” klädesplagg i Australien. Efter 10,5 månader har jag köpt en klänning eftersom de kläder jag har är för varma för Darwin. Innan dess har jag bara köpt jobbkläder, dvs billiga kläder som jag inte behöver vara rädd om.

 

Nu har jag inte fler idéer om vad jag kan skriva. Så tjipp och hej, leverpastej!


Kommentarer
Postat av: Mammica

Hah! Jag kan säga flera ord på franska! Och stava till dem också. Så han behvöer inte prata svenska med mig...

2009-10-20 @ 19:04:09
Postat av: Sara

När man väl förstått uppbyggnaden av språket är det lätt att stava, man kan i princip gissa sig till stavningen då!

2009-10-22 @ 07:50:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0