Wiiii som i WiFi

07.07 Måndag

Här sitter jag på flygplatsen i Hong Kong och utnyttjar deras gratis WiFi Internet. Superbra! Bara det att ingen är ju vaken hemma vid den här tiden, så får nöja mig med att blogga.

Flygresan från Sydney och hit gick bra. Jag satt jämte en fransk mamma och hennes tvååriga son. Maten var god, fast som vanligt mår jag illa nu. Jag har druckit så mycket jag kunnat och rört på mig, så B, du behöver inte vara orolig. Det enda problemet var att jag fick ett anfall av någon sjukdom i en sisådär en halvtimme. Jag mådde pyton och var både varm och kall samtidigt, så funderade på om jag fått en snabbsläng av svininfluensan. Men som tur var gick det över efter ett tag. Även om min mage inte är helt lycklig ännu.

Det enda som varit lite "krångligt" är alla papperslappar som ska fyllas i hela tiden. Angående svininfluensan, att man har ankommit till ett nytt land, och att man lämnade ett annat, och bla hi bla ha. Jag har fått fyra nya stämplar i mitt pass, bara på en enda flygresa, och fler lär det bli.

Jag hoppas resan upp till Beijing går bra och att väskan följer med hela vägen. Den kom ut väldigt fort och smidigt här i Hong Kong, så man kan ju hoppas på att kinserna sköter det bra.

För övrigt finns det nog inte så mycket att tillägga. Jag blev tvungen att öppna min ryggsäck för inspektion, men det var okej. De tog ingenting ifrån mig. Nu har jag bara några timmar att slå ihjäl, så ska se om jag kan lyckas somna en stund. För trots att jag försökte sova på planet gick det inte så bra, på grund av min mage. Plus att jag tittade på en film i början också, Defiance. Ry och Le såg den igår på bio i Sydney, så tyckte att jag skulle se den också.

Och nu ska jag som sagt se om jag kan sluta ögonen och slappna av en stund, för mitt plan lämnar inte mark förrän 10.30.

Kommentarer
Postat av: Mammica

Tänkte på dig i natt när jag inte kunde sova! Skönt att höra att det är hyfsat ok så här långt. Vet du vad sjukdomen du drabbas av kallas? Resfeber!

Kramar!

2009-05-11 @ 08:47:55
Postat av: Sara

Hoppas du får en lyckad resa :) Vi ses om några veckor!

2009-05-11 @ 09:30:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0