Osaka uppdateringar

07.49 Torsdag

Nu ar jag i princip klar for avfard igen.

Mitt lilla bas, for jag kom pa att det ar fel att kak\lla det rum, det ar mer som ett toalettbas helt enkelt, har nite direkt varit nagon hit, jag har sovit valdigt daligt i min fatolj och har vaknat flera ganger. Forra natten siv jag bara fyra-fem timmar och den har kanske 6-7 eller nagot. Inte alls bra, men det far jag nog sta ut med.

Inatt sa ska vi sova hemma hos Yas foraldrar, sa forhoppningsvis kan jag fa sova ut lite extra da, Fast det tvivlar jag pa eftersom vi maste upp tidigt, tidigt i morgon for att aka till Kyoto.

Mina pengar har gatt at a det vilda, mest eftersom vi ater ute precis varje dag hela tiden, och for att vi har gjort massa dyra saker. Idag ska vi till ett nojesfalt, och det kostar 5800 yen, vilket ar ca 450 kronor. Jag betalade visserligen det med mitt kreditkort, for jag kanner att mina japanska pengar forsvinner allt for latt, och sen kanske jag star dar utan cash, och det vill jag helts undvika.

Vad mer kan jag saga sa har lite snabbt, for vi maste harifran om en kvart, eftersom man betalar per timme. Men jo, jag har atit en massa olika japanska saker, och jag kan ata ratt bra med pinnar nu, tack vare Hee och hennes koreanska matlagning. Och jag har upplef\vt trangsel pa tagen, men det sker bara pa vissa tider av dygnet. Det ar inte smockfullt sa ofta, och jag har nog inte upplevt det allra varsta an, for jag har inte sett nagra inknuffare.

Usch, vad trotta mina ogon ar. Jag vet inte hur jag ska klara av en hel dag pa ett nojesfalt, och arligt talat ar jag inte sa sugen pa det, men jag har latit Yas bestamma vad vi ska gora, eftersom  jag inte har en aning om vad som finns, och jag vill inte att han ska bli uttrakad av att visa mig saker som inte intresserar honom. Darfor gick vi till aquariumet igar ocksa. Jag hade kunnat vara utan det, men Yas ville garna se det, sa da blev det sa.

Sa tja, Japan har inte varit sa toppen och fantastiskt som jag hade tankt mig, fast a andra sidan vet jag inte exakt vad jag forvantat mig heller,

Men nu ska jag i alla fall gora mig helt klar, dvs satta pa skorna, sa att vi kan komma ifran har snabbt och latt.

Kommentarer
Postat av: Mammica

I Japan sover man väl på golvet? På en matta, futon eller något!

Hoppas att det blir trevligt hos Yas föräldrar även om jag inte tror att du kan räkna med någon större sovkomfort á la IKEA:s Sultan. Att det är trångt i Japan, både i städer, på tåg och i hemmen, är ju ingen nyhet. Att få komma hem till japaner tror jag är ganska ovanligt just pga detta. Så se det som en fantastisk möjlghet även om det inte är så bekvämt och roligt hela tiden.

Det finns väl banker där du kan ta ut pengar om du behöver mer?

2009-05-14 @ 07:31:30
Postat av: Sara

Inknuffare? Nu blev jag nyfiken, aldrig hört om det :P

2009-05-14 @ 09:34:42
Postat av: Anonym

hej! jag bodde i australien hela 2008, och letade därför efter bloggar om oz och kom in på din. ryck upp dig och var inte så negativ! resa är ju jättekul! australien är underbart och jag är säker på att det finns roligare saker att se i japan än ett nöjesfältoch ett akvarium, kör en sightseeing on you own vettja :) Ha så kul tjejen ;)

2009-05-14 @ 10:13:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0