Tillbaka i Tokyo

14.05 Mandag

Just nu ar jag ensam i Yas lilla minilagenhet, eftersom han ar i skolan. Och just nu ar jag valdigt trott pa att resa. Jag vill hem till min egen sang, mitt egna rum och min egen familj. Jag vill tillbaka till det gamla vanliga for en stund och bara vara.

Men nu ska jag sluta klaga for en stund och beratta lite mer om Japan.

Igar traffade vi Aki (tjejen) och vi akte till lite olika omraden och at lunch och middag tillsammans. En trevlig dag, fast de tva pratade en himlans massa japanska med varandra hela tiden, sa jag hangde inte med sa bra. Fast det var kul att traffa henne igen anda, och nasta helg ska vi traffas igen, och antagligen aka till Mount Fuji tillsammans. Fast det beror pa vadret. Tydligen ska det regna och vara daligt hela veckan.

Jag har aven fixat nya kontanter. Vi hittade ett Travelex-"kontor", men dar kunde man inte vaxla med kort, men jag fick reda pa att jag kunde gora det pa, ni kommer inte tro det, Seven Eleven. For enkelt for att vara sant. Sa nu ar jag inte helt baknrutt i planboken langre, och jag har betalat tillbaka alla de 8000 yenen som jag var skyldig Yas. Skont.

Planen for veckan som kommer, ja, den ar i det storsta obefintlig. Jag har ingen aning om hur jag ska spendera en vecka i Tokyo efter allt flangande i Osaka och Kyoto. Vi kanske ska aka till Yokohama, bara for att jag minns en sang dar de namner Yokohama. Maste kolla upp vad det ar for sang. Nu har jag gjort det, och det var visst om troll som kom i en luftballong och bland annat hade de en katt som jamade sa det hordes anda bort i Yokohama, sa dar har ni det!

Jag vill inte skriva for langa inlagg, sa nu delar jag upp inlaggen lite mer. Kanske att jag forsoker fa upp bilder till bloggen ocksa. Men vet inte riktigt hur det kommer ga. Sa vi far val se om det blir nagra bilder eller om det ar lattare att vanta tills jag kommer hem till Sverige istallet. 

Kommentarer
Postat av: B

Ett gammalt, fult och elakt troll

Av Felix Körling

Ett gammalt, fult och elakt troll det var en gång

som kom till detta landet i en luftballong

Han lade sig i Småland, med huvudet på Åland

och fötterna de var i samma stund i Lund

Och hos det gamla trollet fanns en gammal katt

som var så stor, så stor som hela Kattegatt

Långt bort i Yokohama, man hörde hur han jama

och svansen var så rund som hela Öresund

2009-05-19 @ 11:12:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0