Melbourne - Dag 3

18.19 Fredag

Onsdag

Jag hade planerat att skippa frukost, sova lange och ha en tidig lunch. Allt eftersom det var min sista dag pa vandrarhemmet och jag var tvungen att checka ut klockan 11. Jag kunde forvara mina vaskor dar medan jag spenderade min sista dag med min brittiska van. Men alla mina planer forstordes nar det visade sig att koket var stangt till klockan 12 for stadning (sa den timmen spenderade jag ute gaende runt i krokarna i kylan), och sedan fanns det ingen elektricitet dar heller, sa dar var jag strandsatt utan mat i magen.

Jag rakade springa in i den hollandska tjejen jag tagit folje med forsta dagen, och hon gav mig en muslibar och efter mycket noga overvagande gick vi till McDonald's for att i alla fall fa lite mer i magen. Tjejen jag bestallde fran tittade valdig konstigt pa mig, med en blick som sa att hon tyckte jag var fruktansvart konstig, nar jag fragade vad deras vegetariska alternativ var. Hon verkade inte fatta vad det var jag fragade efter, sa jag fortydligade med att fraga efter en vegetarisk burgare. Hennes "Eh, nej, det har vi inte (vad fasen ar du for konstig manniska?)" gjorde inte saken battre. Jag fragade efter sallad och fick en liten plastlada med sallad i, men nar jag fragade vad som var i den kunde hon inte svara pa det. Men jag kopte den i alla fall eftersom den sag vegetarisk ut, tillsammans med pommes frites. Tacka vet jag Sverige dar man kan fa bra vegetariska saker realtivt enkelt och utan kanna sig som en utomjordning.

Sedan akte jag in till stan och traffade min brittiska van igen. Vi gick till en park for att se Captain Cook's Cottage. Det ar huset dar han vaxte upp, och nagon fick iden att flytta hela huset fran Storbritannien till Australien. Knasigt men coolt.

Darefter akte vi runt i en gratis turistsparvagn och sedan hem till henne igen for att hon skulle fa packa sina saker. Hon skulle namligen vidare till Nya Zeeland dagen efter. Ett par timmar senare tog jag taget och sparvagnen hem och at middag pa vandrarhemmet innan jag tog sparvagnen in till stan igen for att ta en buss till Canberra vid 20.00. Bussresan gick bra och de 8 timmarna gick forvanandsvart fort. Ren kom och hamtade mig vid busstationen och sa fick jag sova nagra timmar innan min forsta dag i huvudstaden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0