Blandinfo

15.15 Måndag

I lördags när jag satt på bussen hem från Canberra ringde en kvinna från Perth angående au pairjobb. Av någon anledning gick det inte fram några signaler utan hon lämnade bara ett meddelande på telefonsvararen och jag ringde precis upp henne igen. Jag är egentligen inte intresserad, men det kan vara värt att lyssna på hennes förslag i alla fall. Hon var på jobbet nu, men skulle ringa upp mig igen när hon kommer hem. Sen får vi se vad det blir av det hela. Perth kanske är trevligt?

Jag ska i alla fall jobba på lördag igen. Hos samma familj som förra gången. Hoppas nattningen går smidigare nu. Men ska bli skönt med en liten inkomst igen. Det behövs efter Melbourne och Canberra, och på söndag åker jag till Japan, så där lär spenderas några kronor, eller yen, också.

På tal om yen, jag måste växla pengar i veckan. Både till yen och Hong Kong dollar. Får inte glömma bort det.

Idag tvättade jag mina skor. De ligger på tork i solen (för idag är det väldigt soligt och fint här faktiskt) och är renare än på mycket länge.

Förresten, min mp3-spelare är sönder. Först trodde jag att det var fel på mina uppladdningsbara batterier, men när jag köpte nya vanliga batterier på flygplatsen för att testa fungerade den fortfarande inte. Kommer bli en väldigt lång och tråkig resa till Japan utan musik.

Och så all denna svininfluensahysteri. Jag vet inte hur orolig man egentligen bör vara, men tydligen finns det i Hong Kong, så jag är lite milt orolig för att åka dit, men tänker inte ställa in min resa. Tror däremot att jag ska försöka hitta ett billigt hotell istället för ett hostel eller vandrarhem. Min brittiska vän sa att hennes vandrarhem i Hong Kong var dåligt, och hört massa andra som också haft sämre erfarenheter av Hong Kong-hostel med kackerlackor och sådant. Så det kanske är värt att betala lite extra där.

Kommentarer
Postat av: Mammica

Det är mycket i media om svininfluensan här också, men ännu ingen svensk som har bekräftats ha fått den. Man uppmanas i alla fall vara uppmärksam på symptom (som inte verkar vara så allvarliga) om man reser i områden där den konstaterats. Ett hotell i Hongkong tycker jag låter förnuftigt.

Köp en ny mp3 där också! Billigt ställe att köpa elektronik på!

2009-05-04 @ 09:13:23
Postat av: Sara

Säkerligen samma kvalitet som priset! Har hört en del på jobbet som köpt när de varit där i affärsresor som knappt funkat en vecka!

2009-05-04 @ 14:14:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0