Vandrarhem och pizza

20.17 Onsdag

Dragon Hostel.

Så heter mitt vandrarhem i Hong Kong. Jag bokade det idag för tre nätter till priset av 230 Hong Kong dollar, vilket är ungefär 250 svenska kronor. Inte det billigaste boendet, men tydligen är allting i Hong Kong dyrt i boendeväg, plus att allting är supertrångt. Så det är bara att hoppas på att det är ett okej ställe att bo på, det verkade så på omdömena som folk lämnat.

Ikväll åt jag pizza för fjärde gången på en vecka och en halv. Ehm, det där blev visst spansksvenska. En och en halv vecka menar jag naturligtvis. De övriga gångerna har det varit på riktiga restauranger, men den här gången beställde Vi pizzor från Dominos eftersom vi har en gäst här. Det är Vi's gamla kompis eller något sådant. En riktig stor, långhårig och blond australiensare. Tror en liten pizza var för lite för honom, jag själv hade lätt kunnat sluka två. I Australien är pizzorna alldeles för små. Tacka vet jag svenska pizzor.

Jag skickade även iväg en massa mail till olika banker och växelkontor för att få reda på hur mycket de tar för att växla pengar till japanska Yen och Hong Kong Dollar. Jag har bara fått svar från en, men förhoppningsvis kan jag åka in till stan och få mina nya valutor i morgon.

Dragon Hostel fick också ett mail. Jag ville vara säker på att de fått min reservation och dessutom fråga om beskrivning från flygplatsen. Ska bli spännande att se om jag kan överleva i en stad där jag inte pratar språket och aldrig varit i. Jag kommer definitivt vara supernervös när den dagen kommer.


Kommentarer
Postat av: Mammica

Kackerlackor stora som drakar... Hmmm...

Hongkong var en brittisk koloni ända till för några år sedan. Så engelska är språket där (även om det finns många kineser) och det fixar du ju!

2009-05-06 @ 12:48:00
Postat av: Lollo

Var kollar du omdömen, http://www.tripadvisor.com/ ? Har du inte varit inne där och kollat så borde du, riktigt bra sida när man letar boende!

2009-05-06 @ 17:20:22
Postat av: B

Kan du inte lägga upp en detaljerad reseplan på bloggen?

2009-05-07 @ 13:14:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0