Melbourne - Dag 2

17.45 Fredag

Tisdag

Dag nummer tva spenderade jag till halften pa egen hand. De tva Nya Zeelandska killarna var borta nar jag vaknade vid 7.30. Jag utnyttjade den fria frukosten pa vandrarhemmet och ett par timmar senare tog jag en sparvagn helt sjalv till fororten St Kilda. Inget speciellt dar egentligen, och vadret var inte toppen heller. Men nu har jag varit dar i alla fall.

Jag kom tillbaka till vandrarhemmet, at lunch, och laste pa rummet. Lite senare fick jag sallskap av en kille fran Sydafrika. Har aldrig traffat nagon darifran faktiskt, men han var valdigt trevlig.

Jag rakde somna ett par timmar, och nar jag val vaknade kom min brittiska van till vandrarhemmet och vi gick till Eureka Tower for en liten utflykt. Eller ska jag saga uppflykt. 88 vaningar upp i en hiss som fardas med en hastighet over 9m/s. Ratt maffigt att titta ut over Melbourne sa hogt over marken.

Efter den turistattraktionen akte vi hem till henne och had middag med hennes "mamma". Jattegott! Vi at massa stekta gronsaker och potatis, och jattemumsiga tartor till efterratt. Jag hade verkligen trevlig dar, och jag fick till och med skjuts hem till vandrarhemmet. Nar jag kom dit sov redan min rumskompis, och lite senare nar jag gatt och lagt mig ocksa kom det en annan person och sov i sangen over mig. Och sa var den dagen slut.

Igar var for ovrigt en superkul sadan! Jag festade med alla universitetsstudenter och hade verkligen toppennatt. Mer info kommer senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0