Kyoto

23.16 Fredag

Annu en natt som ska spenderas i ett datorbas, men i Kyoto den har gangen. Det har ar dock dyrare an det forra, men ocksa battre och tystare, och huvudsaken ar att jag kan sova bra.

Just nu sitter jag och tittar pa Biggest Loser-finalen som jag missade i Australien. Det kan jag gora eftersom vi har betalat for 12 timmar (man betalar per timme, men kan inte valja sjalv exakt hur manga), och jag inte behover sova exakt sa mycket.

Idag har varit den absolut basta dagen hittills, for jag blev forvandlad till geisha! Sminkning, kimono, fotografering och promenad i en timme ute pa gatan. Helt otroligt, aven om jag inte sag speciellt japansk ut. Det var jattemanga pa gatan som ville ta kort pa mig, bade turister och japaner. Roligast var en stor turistgrupp fran Estland som trodde jag var en riktig geisha eftersom de tackade for fotograferingen pa japanska. Det kandes valdigt konstigt att vara centrum for 30 personer med kameror i hogsta hugg. Det kandes verkligen som om jag var en kandis som fofoljdes av papparazzis. Men superkul var det i alla fall.

Nackdelen med idag ar att jag har slosat upp precis alla pengar jag har. Jag betalade min och Yas bussbiljett till Tokyo (vi aker harifran i morgon kvall) med mitt kreditkort, och Yas gav mig nya kontanter tillbaka for det, och av det finns bara 1000 yen kvar. Vi far se hur jag loser det lilla problemet pa det billigaste och smidigaste sattet.

Nu till igar. Nojesfaltet var toppenkul, trots att det inte fanns alls sa manga attraktioner som jag trodde skulle finnas. Men det fanns manga 4D-biografer (pa japanska) och simulatorer, vilket jag alskar, sa det var trevligt.

Att traffa Yas familj var superdupertrevligt! Och jag var overraskad av att de kunde prata engelska, for Yas hade forvarnat mig att de inte gjorde det, i alla fall inte hans mamma, men hon var jatteduktig. Alla var trevliga och mitt rum jag sov i var bra ocksa. Inte alls trangt, men jag sov pa en madrass pa golvet, som var jatteskon. Och bordet i mitt rum var superlagt och skulle man sitta vid bordet var det en kuddstol pa golvet som gallde.

Forutom geisha-forvandligen har vistelsen i ett japanskt hem varit det basta. Det ar sadana upplevelser jag ar ute efter, inte bara turistsaker, utan det akta kulturella. Och med det avslutar jag det har inlagget, for nu orkar jag inte skriva mer. Jag maste dock tillagga att jag ska skriva ett inlagg om toaletter i Japan. For de ar minst sagt intressanta.

Kommentarer
Postat av: Mammica

Så roligt att du har haft roligt!

Se bara till att skaffa nya kontanter på något sätt. Du kommer säkert att behöva en del under resten av tiden. Snåla bara inte så mycket att du missar något trevligt!

Du kanske ska be Yas om adressen till hans föräldrar så att du kan skicka något som tack senare?

Kramar!

2009-05-15 @ 19:02:32
Postat av: Rickard

haha Geisha :P askul, ska övertala viktor att vi också ska bli förvandlad till det när vi är där haha ;) kommer det upp nån bild på dig som geisha???



kramar

2009-05-17 @ 19:29:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0