Svininfluensan i Japan

19.12 Lordag

294. Det ar sa manga personer I Japan som drabbats av den sa kallade svininfluensan (enligt WHOs hemsida). Det innebar att Japan ar det landet som drabbats varst efter Mexico, USA och Canada. Tidigare sa fanns smittan framst i Kansai, omradet kring Osaka, men nu har den aven kommit till Tokyo.

Yas mamma har skickat en massa skyddsmasker och handdesinfektionsmedel, framst till mig eftersom jag ar ute och reser och bor halla mig frisk.

Idag har jag ju bara varit inomhus, men i morgon far jag nog vara duktig och ha mask pa mig nar jag vistas ute pa gatan. Bara for sakerhets skull liksom, aven om det kanns ratt fanigt.

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag tror du får sitta i karantän på ditt rum några veckor innan jag går md på att träffa dig :P

2009-05-23 @ 13:32:57
Postat av: Frida

uää, läskigt! :O

2009-05-23 @ 18:20:19
URL: http://underthemoon.blogg.se/
Postat av: Mammica

Nä Sara, vi låter henne sitta i karantän i Köpenhamn några veckor innan vi hämtar hem henne. Hennes resväska behöver nog också sitta i karantän med tanke på kackerlackor, spindlar och andra odjur den kan innehålla.

2009-05-24 @ 07:36:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0