Sista dagen i Oz

09.43 Söndag

Idag är det Mors Dag i Australien och Ry gjorde frukost till oss allihopa - Eggy Bread eller French Toast som det också kallas. Mumsigt med frukost på sängen, för jag sitter fortfarande i sängen lite halvvaken.


Igår var en händelserik dag. Och en trevlig sådan.


Jag träffade killen från Canberra vid 12 och han tog mig till någon sorts fort från andra världskriget med massa tunnlar och coola utrymmen man kunde gå in i. Superhäftigt, och man hade utsikt över hela Sydney Harbour.


Mitt barnpassningsjobb skulle börja klockan 18, och jag kom hem vid 17.30 så fick skynda mig med att göra lite middag innan jag gick dit. Föräldrarna åkte hemifrån rätt sent, så mamman nattade till och med 2,5-åringen innan hon åkte, så mitt jobb var bara att få pojkarna i säng en stund senare och därefter var jag fri som en fågel. Föräldrarna kom hem vid 23, så fem timmars "jobb" gav mig 70 dollar. De ville ge mig 90, men jag tyckte det var för mycket, så jag tog bara emot 70. Jag vill ju inte att de ska känna att de överbetalar mig och tycker att jag är för dyr.


Jag gick inte och la mig förrän klockan ett, eftersom jag satt uppe och pratade med lillebror hela natten. Och jag blev väckt strax efter åtta, så blev inte så mycket sömn den här natten. Men natten innan sov jag ju 11 timmar, så det jämnar väl ut sig. Och lillebror fick vara uppe till ett hans natt också, för jag pratade med honom nu i morse och hjälpte honom med hans spanska. Kul, kul.


Idag måste jag packa. Det är sista dagen i Australien, så bör fixa klart allting innan jag åker. Det gör hela resan betydligt lättare.


Kommentarer
Postat av: Mammica

Ha det så kul! Sköt om dig!

Puss och kram!

2009-05-10 @ 07:40:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0