Nya valutor

17.21 Fredag

Det är minsann inte lätt att växla pengar i den här stan. Så här såg min växeldag ut:

1. Travelex (växelkontor) som enligt vad jag kunde läsa mig till inte tog någon avgift för att växla, men när jag gick dit tog de 12 dollar, plus att de inte hade så mycket yen som jag ville ha.

2. NAB (min bank) som enligt Internet tog 1,10 % i avgift, och i luckan sa de att det kostade minst 10 dollar, plus att de inte hade några utländska valutor alls där.

3. NAB (ett annat kontor) som inte heller hade tillräckligt med pengar, men som sa att jag kunde gå till ett större kontor i andra ändan av stan.

4. ANZ (en annan bank) där de inte växlade utländska valutor utan hänvisade till deras egna växelkontor en bit bort.

5. ANZ växelkontor där jag äntligen kunde växla mina Hong Kong Dollar och Japanska Yen. Vid det laget var jag så trött på allt springande i stan så jag var glad över att få mina pengar över huvud taget, trots att jag fick betala 8 dollar per valutaväxling.

Och så här ser mina nya pengar ut.





Mina favoriter är verkligen de australiensiska dollarna. Färgglada och sjukt coola.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0