Mer au pair och kladdkaka

15.00 Tisdag

Helt plötsligt vill att att jag ska au paira. Nyss ringde en annan kvinna som frågade hur länge jag skulle vara hos familjen jag är nu, och jag sa att jag skulle till Japan på söndag. Tydligen behövde de någon snabbt, så det passade inte så bra. Jag letade upp familjen på Internet och om jag hittade rätt så är de superkristna, går på kristna möten varje torsdag, kyrka varje söndag och låter inte barnen titta på TV eller lyssna på okristen musik. Jag har absolut inga som helst problem med det, så länge jag själv inte behöver delta i det. Men enligt deras profil vill de att au pairen ska med på mötena och helst kyrkan också, så jag är glad att jag ska till Japan istället.

Jag har bakat en ny kladdkaka också. Vi hade inga ägg så jag fick leta reda på ett recept utan, gjorde en dubbel sats, och den står och kyler ner sig i skrivande stund. Ska bli spännande att provsmaka om en stund!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0