Mamma är lik sin mamma

16.32 Torsdag

Ibland förundras jag över hur lik jag är min kära moder.

Idag till exempel: Jag tömde diskmaskinen före lunchtid, satte in den smutsiga disken, och planerade att sätta in den eventuella lunchdisken när lunchen var avklarad. Hee var hemma och när hon gjorde lunch startade hon maskinen INNAN hon ätit klart lunchen trots att jag visste att både min och hennes disk antagligen skulle ha fått plats. Nu blev det så att det fick stå smutsig disk framme och nästa omgång i diskmaskinen kommer bli full fortare än om jag hade fått sköta det hela från början till slut.

Jag vet att jag antagligen överreagerar, men det är sådana småsaker som gör mig och min Mammica så lika. Jag är helt säker på att både hon och B håller med mig om det.

(Angående rubriken, nej, jag är inte mamma än.)


Kommentarer
Postat av: Mammica

Mitt i prick!

Men vi är bara effektiva och tänker på miljön (både generellt och i trivsel)och vill att andra ska se det på samma sätt. Tyvärr fattar de inte det/vill inte fatta och då kan svaret bli "Gör det själv så att du får det som du vill". Vanligt argument för den late att slippa undan det som uppfattas som besvärligt!

2009-05-07 @ 09:25:07
Postat av: Sara

Hmm jag skulle nog för en gångs skull hålla med dig! Låter skrattretande onödigt att starta disken INNAN man har ätit. Jag som inte har diskmaskin skulle aldrig få för mig att ställa mig och diska INNAN maten!

2009-05-07 @ 11:02:19
Postat av: Lollo

Haha, jag hade också tyckt det där varit grymt irriterande! Varför börja diska INNAN maten ja!?

2009-05-07 @ 18:39:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0