Hej då Hong Kong

21.16 Torsdag

Nu sitter jag i lobbyn på vandrarhemmet för sista gången. Jag har precis sovit ungefär 1,5 timme på en soffa, vilket var superskönt eftersom jag var helt slut. Jag skippade några turistiga saker, några markets som jag hade tänkt checka in från början. Men när jag satt på min turistbåt idag höll jag verkligen på att somna, så jag kände att det var lika bra att ta metron "hem" direkt för att eventuellt kunna vila lite grann innan jag måste flyga vidare.

Dagen idag har varit helt okej, och jag har sett en hel del nya saker. Det känns dock som att det finns oändligt mycket mer att utforska här. Hong Kong har verkligen allt! Både natur och storstad. Idag köpte jag förresten mitt första (och sista) klädesplagg på en utav marknaderna. En blå t-shirt med tillhörande svart väst som man kan ta av. Det var västen jag ville ha, men den blå tröjan ingick också, och jag betalade 70 dollar för det. Egentligen hade jag velat shoppa ännu mer, men pengarna har på något mystiskt sätt tagit slut. Som vanligt.

Maten idag har dock varit katastrofal i nyttighetsväg. Jag har levt på bröd, morötter, tomater och äpplen. Frukost, lunch och middag. Visserligen åt jag två stycken "egg custard tarts" på dagens bussutflykt, men det var inte speciellt mycket det heller om man säger så.

Jag orkar nog inte skriva mer nu faktiskt. Ni får hålla till godo med det här så länge, tills jag har ork och lust att komma med alla detaljer.

Och om si så där 20 timmar är jag förhoppningsvis hemma på svensk mark igen. Ska bli så skönt, så skönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0