Dum elektronik

23.55 Fredag

En sak som jag bara maste meddela. Min kamera ar sonder!! Sa nu har jag varken en fungerande mp3-spelare eller kamera. Ar det inte underbart?

Mp3:n ar gammal sa ska se om jag kan kopa nagot i Hong Kong, alternativt Tokyo. B, har du nagra forslag pa vad jag ska kopa?

Kameran daremot ar mindre an ett ar gammal, sa antar att jag fortfarande har garanti pa den och att den gar att fixa i Sverige. Sa nagon ny kamera blir det nog inte. Just nu anvander jag Yas systers kamera. Jag kan fora over bilderna till min dator, sa den losningen fungerade utmarkt tills batteriet tog slut och jag insag att den inte gick pa vanliga batterier utan fungerar som en mobiltelefon med laddare, och att jag inte hade laddaren. Som tur var intraffade detta efter min geishaupplevelse, och jag har massa bilder fran det (bade "professionella" och som Yas tog pa promenaden i byn). Men nu vet jag inte vad jag ska gora. Kanske kopa en engangskamera? Men da kan jag inte lagga upp bilderna pa datorn, plus att jag inte ar saker pa om jag kan framkalla bilderna i Sverige om jag koper en kamera har. Komplicerat och irriterande.

Men nu ska jag i alla fall sova. Toalettinlagget far komma nagon annan dag.

Kommentarer
Postat av: B

Var det inte en iPod Nano du ville ha? Den verkar väl okay, men är kanske inte billigare i HongKong än här. Creative Zen kanske om man vill kunna titta på filmer också. Båda kostar en dryg tusenlapp i Sverige, så jag skulle inte köpa någon utomlands för mer än halva det priset. Se upp med laddare också, så att de funkar med 230 volt 50 Hz.

2009-05-15 @ 22:11:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0