Dålig planering kanske

22.28 Torsdag

Det här är min to do list för i morgon:


•-          Växla pengar

•-          Köpa credit till mobilen + fixa så att den fungerar utomlands

•-          Eventuellt köpa Daim på Nordic Fusin


Det är alltså pengar och mobilen som gäller främst. I morgon är sista dagen att fixa det. Jag väntar nämligen fortfarande på svar från min egen bank angående deras avgifter för att växla till utländska valutor. Jag har fått svar från alla andra. Illa av min bank.


Jag har även tagit reda på att mitt svenska nummer inte kommer fungera i vare sig Japan eller Hong Kong, medan mitt australiensiska kommer fungera i Hong Kong men inte Japan. I Japan måste jag alltså försöka skaffa ett simkort, men jag har tagit reda på i Japan använder man sig generellt inte av simkort, så vi får väl se hur det går.


Sedan kanske jag bör börja packa eller något snart också. Fast mitt plan lämnar inte Sydney förrän 21.55 på söndag, så jag har fortfarande tre hela dagar kvar till avgång. Men det börjar bli lite pirrigt nu faktiskt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0