Canberra - Dag 1

18.33 Fredag

Torsdag

Ren var tvungen att ga pa lektion pa formiddagen, sa jag spenderade min tid pa hans rum tills han kom tillbaka. De har inget kok i den har korridoren, utan studenterna far maten serverad i en matsal, men hade jag atit dar hade jag fatt betala 8-10 dollar. Sa min frukost bestod av medhavd musli utan mjolk, knackebrod och muslibars. Lunchen bestod av mer knackebrod.

Vi korde till the Parliament House och gick pa aventyr dar inne. Var en ratt fin byggnad faktiskt.

Pa eftermiddagen hade han forelasning igen, och nar han kom tillbaka darifran akte vi till en italiensk restaurang/pizzeria och jag at min tredje pizza pa en vecka. Men oj, vad jag alskar pizza! Fast jag lar val trottna pa det snart om jag ater det for ofta.

Nar vi kom tillbaka var det sa dags for partaj. Det var Band Night med rockband fran alla college (byggnaderna dar studenterna bor) och jag traffaden en massa trevliga studenter. Efter Band Night (och ett par smutsiga skor eftersom det var utomhus) gick vi till ett stalle som hette Moose, och jag papekade att i Sverige har vi minsann algar overallt. Efterat tittade jag pa halva Girl Next Door med tva av manniskorna jag traffade, och summan av kardemumman ar att jag hade verkligen superkul och jag kan mycket val tanka mig att komma tillbaka och roa mig med Canberrastudenterna igen.


Kommentarer
Postat av: Rebecka :)

Sv: Okej vad kul.. Jag har alltid varit nyfike på Australien.. Du kanske kan ladda upp några bilder? Det gör din blogg ännu bbättre ;)

2009-05-01 @ 12:31:06
URL: http://poemo.blogg.se/
Postat av: Mammica

Snåljåp!

Ordentlig mat måste du se till att få i dig! Mûsli utan mjölk kan inte ens jag tänka mig.

2009-05-01 @ 12:32:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0