Anna's back in town!

17.50 Måndag 

Det kanske är läge för en liten update nu.


Vad som kan tilläggas angående flygresa är detta:


Mannen som checkade in mig i Frankfurt trodde jag var från Oslo och skrev först ut endast resan mellan Abu Dhabi och Sydney. Då påpekade jag att det var rätt långt att gå till Abu Dhabi från Frankfurt. Men roligare incheckare har jag aldrig stött på tidigare, och då har jag ändå flugit en hel del de senaste åren.


Den australiensiska kvinnan som satt jämte mig på planet mellan just Abu Dhabi och Sydney trodde jag var amerikansk. Tydligen hade jag en sådan dialekt i alla fall.


Summa sumarum blir då att jag har en norskameikansk engelsk dialekt. Fast en annan har jag ju fått höra att jag är från Irland. Jag blir aldrig klok på min engelska. Och ingen annan heller verkar det som.


På flygplatsen i Frankfurt satt jag och pratade med en kille från Pakistan som pluggat i Borås och ville låna min dator för att kolla sin mail. Men se, det fick han inte. Inte för att jag ville vara taskig, utan för att Internet inte fungerade. Men han var rätt trevlig och sa att alla svenskar är så artiga av sig. Så tack, tack.


Det var nog det mest intressanta som finns att säga där.


Inatt sov jag bara fem timmar, men det har sina förklaringar. Så här såg nämligen gårdagen och dagens dag ut:


Ca 08.20 Jag kom hem till huset.

Ca 09.00 Jag gick och la mig för att vila ett par timmar.

Ca 18.20 Jag blev väckt av Ry (som nu har hunnit fylla 12) och som basunerade ut att det minsann var dinner om en liten stund. Jag blev helt förskräckt när jag insåg hur länge jag sovit.

Ca 02.20 Jag stängde av datorn för att sova igen, efter att ha suttit på Skype och MSN i en halv evighet och försökt få det att fungera. Det är förresten väldigt roligt att prata med någon på Skype som inte har en fungerande mikrofon. Den personens konversationshistorik blir väldigt ensidig nämligen. Dessutom tittade jag på min älskade Rove på kvällen. Åh, vad jag saknat honom!

Ca 06.45 Jag vaknade och bestämde mig för att Skypa lite igen och blev kvar i sängen ett bra tag.

Ca 12.00 Jag gick äntligen upp och tog en varm dusch. Huset är nämligen superkallt eftersom de inte har några element i den här världen. Det enda i värmeväg är två klumpiga bärbara element som jag hatar. Vad är det för fel med att ha element på väggarna i alla rum?

Ca 16.00 Ry och Le kom hem från skolan och jag skyndad iväg till postkontoret för att posta ett brev till Japan. 12,65 kostade det, vilket är cirka 75 kr. I Sverige hade det kostat betydligt mer än så. Gäller ju att vara smart ibland. Dessförinnan hade jag tittat lite på TV, gosat med Billy (som blivit superstor!) och fixat lite med min packning. Gud, vad jag har för mycket saker med mig! Hälften hade varit nog, det har jag insett nu.

Ca 17.50 Ja, det är nu det, och nu sitter jag med min blogg och tänkte publicera den Trevligt va?


Kommentarer
Postat av: B

Skönt att se att skrivlusten kommit tillbaka.

2009-06-29 @ 13:40:13
Postat av: David

Passar väl på att kommentera nu när du sover :P Som jag sa innan så uppskattar jag ju den tämligen utförliga textmängden. Bilden av din dag blir ju mycket mer tillfredsställande på så sätt. Om man själv bara kunde ha hälften så mycket att skriva om.

2009-06-29 @ 17:33:51
URL: http://rechuck.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0