Sockerärtssallad

14.48 Onsdag

Ready Steady Cook är verkligen mitt favoritmatlagningprogram. Det är kvickt, intressant och roligt. Underhållning på hög nivå. Dessutom har de sin hemsida med en mängd recept de lagat på TV, och idag gjorde jag ett av dem för första gången.

Pea salad with pine mushrooms and candied lemon.

Fast jag visste inte vad pinjesvampar var för något så  jag köpte schweizisika brunsvampar (direkt översatt från Swiss Brown mushrooms) istället, men det gick bra det också. Dessutom köpte jag färsk basilika, gräslök och persilja. Jag stekte svampen med vitlök och kokade mina sockerärtor (snow peas alltså, det var det jag lutade åt att det betydde, men jag var inte säker) tillsammans med lite citronskal. De sistnämnde kanderade jag som slutknorr.

Faktum är att det blev rätt gott, även om jag var lite snål med svampen, och så här såg det ut:





Jag borde kanske byta bloggens namn till Min mat i Australien istället för Mitt liv i Australien.


Kommentarer
Postat av: Lollo

Hahaha min mat xD



Det låter som ett riktigt avancerat recept. Hu!

2009-07-08 @ 10:27:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0