Nytt i kylskåpet 2

17.36 Tisdag

Oh my god!

Idag fick vi en ny frukt- och gröntorder, dvs en stor låda full med allt möjligt. Förra veckan fick vi det här:

Av det har vi (jag) bara använt halva rödlöken, en halv avokado, 1 citron, clementinerna, 4 äpplen, päronet, 1 "äppelpäron", tomaterna, nästan hela lådan körsbärstomaterna, 2 smågurkor, halva påsen snow peas, halva paprikan och jordgubbarna (till mina muffins). Varför vi inte använt mer beror på att vi redan hade en del saker hemma.

Idag fick vi:

11 bananer
10 äpplen
6 apelsiner
2 clementiner
3 småpäron
3 kiwis
2 fikon (tror jag i alla fall, de använde det på RSC idag, men la inte på minnet hur de såg ut)
2 citroner
2 avokados
1 låda jordgubbar
1 grapefrukt (vilket jag kunde ta reda på tack vare google och att det stod "Ruby Blush" på den)
2 lökar
1 rödlök
18 småpotatisar
3 majskolvar
4 morötter
2 minigurkor (zucchini eller något)
1 påse sockerärtor (snow peas, haha)
1 broccoli
1 salladssak (vet inte vilket sorts sallad det är)
1 röd paprika
2 tomater
1 låda körsbärstomater
1 selleri
1 färsk krydda av något slag (luktar inget och smakar inget, hur ska man då veta vad det är för något?)

Vi fullkomligt svämmar över i frukt och grönsaker nu. Speciellt frukt eftersom jag är den enda som äter det. Och eftersom jag hatar att slänga saker så blir det att frossa i det till nästa tisdag, då vi får ännu en order. Jag hade nog föredragit att köpa mina varor själv. Sellerin från förra veckan till exempel har inte blivit öppnad ens. Suck. Och priset på varje låda? 50 dollar. Tur att det inte är jag som betalar.

Det positiva med det är visserligen att jag får tillfälle att vara väldigt kreativ i köket. Det måste man vara om man ska slippa fylla komposten i onödan.

Kommentarer
Postat av: Mammica

Oj då! Det var inte dåligt! Kan du inte få Osa att äta frukt lite också?

Jag kan ta jordgubbarna. Har gjort en jordgubbstårta som ska garneras innan Maja och hennes matte kommer snart. Men får väl köpa mina gubbar i Konsum antar jag.

2009-07-14 @ 10:21:46
Postat av: David

Med all den frukten kan jag se en ypperlig fruktsallad framför mig. Vill man dessutom lyxa till det så toppar man den med lite glass :)

2009-07-14 @ 13:19:26
URL: http://rechuck.blogg.se/
Postat av: B

Rena hälsokuren det där. Broccoli, avocado, kiwi...gott och supernyttigt.

Förresten borde brevet väl vara framme nu.

2009-07-14 @ 22:01:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0