Rökattack och annat blabb

22.15 Måndag

Jag har egentligen ingen bra anledning till varför jag inte bloggat på nästan två hela dagar. Ikväll har jag egentligen ingen lust heller, men jag får nog ta mig i kragen och göra det ändå.

Ikväll pratade jag med mina nya chef igen, och jag känner mig alltid så förvirrad när jag pratar med henne. Jag har egentligen ingen aning om vad som väntar mig, men nu vet jag i alla fall att de har Internet, om än inte trådlöst. Så eventuellt blir det ett par blogginlägg emellanåt, om vi har tur. Däremot finns det ingen mobiltäckning, men det klarar jag mig förhoppningsvis utan.

Tydligen ska det komma en till tjej samma dag, så det känns bra att inte vara den enda nybörjaren. Eller ja, hon kanske har jättemycket erfarenhet sedan tidigare, men man kan ju hoppas. Annars kommer jag känna mig heldum.

I eftermiddags hjälpte jag Ras att köpa ett australiensiskt mobilnummer. Han kom ju tillbaka hit igår. Men åter till mobilköpet. Han behövde ha pass med sig, men det hade han inte, och då frågade butiksbiträdet om jag var härifrån (Australien eller Sydney, det vet jag inte), och jag kände mig mäkta stolt över att hon tydligen tyckte min engelska var så bra. För jag hade faktiskt pratat tillräckligt för att hon skulle ha fått sig en någorlunda uppfattning om mina engelskakunskaper. Lite roligt faktiskt.

För övrigt idag har jag inte gjort så mycket. Bokat vandrarhem i Alice Springs eftersom jag måste stanna där en natt (planet kommer fram 12.45 på onsdag och bussen till farmen går 7.00 på torsdag), och spelat lite (minimalt) Wii (eftersom pojkarna vunnit det när de åkt skidor) och spelat lite kort. Mer än så har det nog inte blivit egentligen.

Igår då. Ras kom hit tidigt på dagen och vi spelade kort och gjorde chokladbollar. Mumsigt. Familjen kom inte hem förrän sent, vid 9-tiden eller så, men dessförinnan hade jag lyckats med att få igång brandvarnaren. Jag råkade gå ifrån en stekpanna med olja i (jag trodde jag hade stängt av den såklart) och när jag kom in i köket var röken redan herre på täppan. Trots att jag satte på fläkten på högsta styrkan, öppnade ytterdörrarna och slängde ut stekpannan så tjöt brandalarmet igång. Osa låg snällt kvar i sin säng och sov eller något, men Ras kom farande och fixade ner brandvarnaren. Jag fick slänga ut undulaten också, jag ville ju inte att han skulle få rökskador (för det gjorde ont i halsen om man var inne i köket för länge), men sen kom jag på att det var kallt ute så ja fick ta in honom igen. Det hade ju varit lite tråkigt om han frusit ihjäl med rök i lungorna. Fast röken hade kanske hållt honom varm ett tag. Men vi överlevde allihopa som tur var, och jag fick till slut min vegetariska hamburgare med pasta och Osa och Ras fick min lasagne.

Nu ska jag nog sova, för jag är helt yr, antagligen på grund av för lite sömn. Jag blev nämligen väckt 6.35 i morse när Ry började plocka med sitt Wii. Till det ska läggas att jag inte gick och la mig förrän 01.20. Inte speciellt många timmar där alltså. Och frågan är om det blir fler inatt. Helt säker på det är jag faktiskt inte, men vi kan ju testa i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Mammica

Vilken tur att Vi, Le och Ry inte kom hem till ett nerbrunnet hus! Jag hoppas att du tog bort stekpannan innan du satte på fläkten. Risken var annars att det kunde tagit eld och att den fått fart upp i fläkten :-( osv.



Hoppas att ingen väcker dig jättetidigt, utan att du får sova ut i morgon. Det blev ju lite sent igen. Du kan inte komma till ett nytt jobb och vara alldeles utsjasad redan från början.



Om jag har förstått rätt så är tidskillnaden bara 7 timmar när du kommer till Alice Springs?

2009-07-27 @ 20:01:59
Postat av: Sara

Då får du ha det bra på ditt nya jobb! Jag antar att vi inte får höra så mycket från dig under de 3 månaderna?

2009-07-28 @ 15:10:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0