Shopping, bak och annat

17.27 Torsdag

Herregud vad vi har shoppat. 101 dollar köpte vi mat och diverse andra saker för.

Jag och Osa spatserade bort till Woolworths eftersom vi behövde lite nytt i köket, men jag kan tillägga att de enda grönsakerna vi köpte var en gul och en röd paprika och en gurka. Fast kassörsökan var tvungen att fråga mig vad den där gula saken var. Kul att jag kunde det och inte hon.

Så nu har vi så vi klarar oss ett bra tag framöver förhoppningsvis. Men jag hittade ingen färsk jäst (tydligen så kan man bara köpa det hos en bagare eller i en delikatessaffär, för jag frågade efter det) och ingen vegetarisk färs. Illa, illa.

Idag gjorde jag jordgubbsmuffins igen, och den här gången blev de suuuupergoda! Så att man vill äta upp allihopa i en enda munsbit. Så smaskiga blev de.

Igår, förutom att kolla på Harry Potter med Hee, sjöng vi karaoke. Koreansk sådan naturligtvis. Fast jag sjöng ju bara engelska låtar, eftersom min koreanska är rätt dålig. Men det var kul i alla fall, även om jag nog måste erkänna att det var ett snäpp bättre i Japan eftersom jag och Yas tävlade lite mer mot varandra och rummen var snyggare och proffsigare.

Jag råkade dessutom åka till Chatswood en timme tidigare än planerat. Vi skulle träffas klockan 12, men av någon outgrundlig anledning tänkte jag fel och fann mig själv på plats redan vid 11. Lite korkat av mig eftersom jag hade stannat uppe till 2 natten innan för att rätta en av Osas engelskuppsatser, och gärna hade sovit en timme extra.

Till lunch igår åt jag kimchiris med andra grönsaker, supergott att äta lite äkta koreansk mat igen. Men jag lagade det ju inte direkt själv, utan det var en restaurang som fick göra det åt mig.

Hm, vad mer finns det att säga? Jag har inte varit så bloggaktiv på sista tiden. Inga direkt intressanta inlägg kanske. Får försöka ändra på det.

Men jag kan svara på Lollos kommentar: Jag minns när jag såg Harry Potter nr 1, och jag satt och kommenterade precis allting som inte stämde med boken, men trots det var den rätt okej. I takt med att böckerna blivit mer intensiva och mer innehållsrika eftersom historien trappas upp mer och mer för varje bok, så förlorar filmerna mer och mer. J. K. Rowling är enligt mig ett geni och hennes förmågor kommer inte alls till sin rätt i de senare filmerna. Så som svar på kommentaren: De första filmerna är okej, men de blir sämre och sämre för varje ny perimär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0