Rumsfördelning

16.46 Torsdag

Det ska eventuellt komma en svensk kille och bo hos oss om två veckor. Ska bli spännande eftersom det bara är jag och Osa som kommer att vara hemma. Något som är ännu mer spännande är hur vi ska lösa rumsfördelnigen här i huset.

För den oinsatte läsarenkommer här nu en liten beskrivning på hur det sett ut tidagare.

Början av december till slutet av februari: Pojkarna och Vi delade på ett sovrum. Hee hade ett eget rum, och det hade även den tyska au pairen som sammanlagt bodde här i ett halvår. När jag kom fick jag mitt eget rum också.

Slutet av februari till början av mars: Allting som vanligt, fast Le flyttade till au pairens rum, eftersom det egentligen var hans från början. I början av mars åkte jag till hästgården (o, ve och fasa vilka hemska minnen därifrån!) och lämnade mitt rum ledigt.

Slutet av mars till början av april: Allting var precis som när jag lämnade huset för hästgården, jag hade mitt gamla kära rum igen.

Början av april till början av maj: Vi fick tillökning i familjen i form av Osa. Han fick överta mitt rum och jag lämnades till att sova i vardagsrummet. Det gick rätt bra, även om jag blev väckt av Rys papperbollar som kastades i huvudet på mig ett par gånger. Sedan åkte jag ju som bekant till Japan, Hong Kong och Sverige.

Slutet av juni till idag: Hee har lämnat huset, och jag har lämnat vardagsrummet och tagit över hennes rum. En jättebra känsla att ha ett eget rum igen där man kan stänga in sig lite bättre än bakom en soffa.

Så ja, kommer den där svensken hit så blir det antagligen så att jag får sova i vardagsrummet igen. Om jag inte lyckas få ett farmjobb tills dess och fly fältet. Jag har faktiskt letat lite jobb idag, även om jag inte skickat iväg några ansökningar, men det kommer nog snart.

Kommentarer
Postat av: Mammica

Inget bekymmer med rum. Du hittar ett jobb och flyttar så snart familjen är tillbaka efter sin skidsemester.

2009-07-02 @ 11:52:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0