Mer Mat

19.30 Onsdag

Dags för något jag inte bloggat om länge: Mat!

Nej, det var väl en underdrift. Det har verkligen blivit rätt mycket sånt på sistone, men så blir det när man inte har annat att skriva om, plus att man ju blir så inspirerad av Ready Steady Cook och MasterChef Australia.

Ikväll blev det  Pasta with mushrooms and semi dried tomatoes, ännu ett recept från RSC alltså. Jag hade planerat det i förväg, så därför hade jag allt som behövdes; Svamp (de schweiziska bruningarna), halvtorkade tomater, oliver, vitlök, pastasås och färsk basilika. Svampen tillsammans med vitlöken skulle ungsstekas och resten blandas ihop i en gryta. Så det var ett väldigt enkelt recept, men väldigt gott!



I eftermiddags bakade jag också. Det var länge sen jag gjorde det, och jag försökte mig på äkta jordgubbsmuffins. De ser inte så värst vackra ut eftersom formarna var alldeles för små. Men goda blev de! Jag letade reda på receptet på Internet på engelska, eftersom jag var tvungen att använda mig av "self raising flour" istället för bakpulver. Det är nämligen rätt ovanligt med bakpulver här har jag märkt. Dessutom blandade jag i massa jordgubbsbitar och mos i dem. Blev smaskigt.



Jag vill även tillägga att Osa uppskattade båda mina köksskapelser väldigt mycket.

Kommentarer
Postat av: Sara

Nu var det ett tagsen jag tittade in här och skit den har ju förvandlats till en matblogg :D :P Bra att du kämpar på med matlagningsskillsen :P Ser gott ut det mesta faktiskt :D Kanske ska testa något av det själv :P Hoppas allt är bra annars!

2009-07-08 @ 13:00:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0