Utflyttad

16.33 Onsdag

Vilken jättekonstig dag. Ras har flyttat nämligen.

Klockan åtta i morse ringde telefonen och det var början på en berg- och dalbanedag. Tydligen hade Ras föräldrar ringt och klagat på att familjen inte var hemma och blahiblaha, och av någon anledning hade de fått in att varken jag eller Osa trivdes heller, vilket ju inte alls är sant. När Ras pratade med sina föräldrar innan detta hände sa han naturligtvis som det var, men ingenting om att han inte trivdes, och hade ingen aning om att hans mamma skulle reagera som hon gjorde.

Så idag har jag pratat med två olika kvinnor vid ett flertal tillfällen, och det slutade med att Ras för en timme sedan blev upphämtad, mot sin vilja eftersom han helst hade stannat kvar här, av en annan familj som han ska bo hos till på söndag när Vi kommer tillbaka.

En av anledningarna är att han måste ha en målsman, eller legal guardian som det heter på engelska, och dit räknas tydligen inte jag.

Helt upp och ner alltså. Och jag tycker det är jättesynd att han var tvungen att åka härifrån eftersom vi kom rätt bra överens. Idag har vi till exempel spelat både kortspel och pingis och kastat pil. Men nu är jag ensam med Osa igen, men vem vet, Ras kanske kommer hit och spenderar dagarna här ändå. Det borde väl vara okej?

(Det "roliga" i det hela är att på pappret som Vi hade fått om när han skulle ha kommit stod det ju att han skulle kommit idag, så hade han gjort det hade det här antagligen aldrig behövt hända. Irriterande.)

Kommentarer
Postat av: B

Borde inte du också ha en guardian?

2009-07-22 @ 09:25:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0