Tortilla de patatas

20.34 Fredag

Ikväll gjorde jag middag till mg och Osa. Det blev spansk Tortilla de patatas och för första gången blev den riktigt lyckad. Den smakade såklart inte som en äkta spanska tortilla, men den var helt klart min bästa. Potatisen var mjuk och god och äggen var på min sida. Jag fick visserligen använga hela sex ägg eftersom stekpannan var så stor, men det var nog lika bra eftersom Osa verkade gilla den. Han åt halva och frågade om han fick äta upp resten (för jag åt inte hela min halva) till lunch i morgon. Och såklart får han det, jag är bara glad om han gillar vad jag lyckas åstadkomma.

Här kommer två bilder på min vackra kulinariska smakupplevelse.




Kommentarer
Postat av: Sara

Hur i hela friden lyckas du få över den till tallriken utan att den går sönder?? Jag lyckas inte ens vända en omelett :P

2009-07-03 @ 13:04:28
Postat av: Mammica

Mums! Ser jättefin ut!

Vi ska äta sill och potatis till middag, det är också jättegott (E får några köttrester).

2009-07-03 @ 18:25:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0