Törnfåglarna

09.53 Måndag

Igår kväll läste jag ut min bok, Törnfåglarna. Egentligen ville jag inte läsa ut den så fort, eftersom jag nu inte har något att läsa, men den var så bra så jag kunde inte slita mig.

Det som var extra roligt, och anledningen till varför Mammica skickade den med mig, var att den utspelar sig i Australien. Flera av ställena som nämns i boken känner jag till, och inte bara de stora städerna som Sydney, Brisbane och Cairns, nej, även små "hålor" som Dubbo (en av deltagarna i So you think you can dance kom därifrån), Ingham (i Ready Steady Cook kommer alltid kycklingen från Ingham), Palm Beach och Avalon (i närheten av där vi campade i julas, och jag har varit på båda ställena), Manly (som ju är stranden jag brukar åka till när det är varmt) och till slut Neutral Bay (min grannförort där jag varit femhundra gånger) och Cremorne (där jag ju bor). Även platser inne i Sydney som jag vet exakt var de ligger nämns så som Elisabeth Street och Martin Place. Kändes rätt kul att läsa om det.

Men nu är boken slut och jag känner som vanligt det stora tomrummet som dyker upp efter att ha avslutat en bra bok. Vad kommer nu?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0