Telefon(o)tur

17.27 Måndag

Usch, idag har jag gått och varit nervös hela dagen. Jag gillar nämligen inte att behöva ringa folk jag aldrig pratat med. Men någon gång borde vl den skräcken gå över tycker jag.

Folket jag ringde var tre jobbagenturer, för jag hade hittat tre annonser på Internet där de sökte så kallade Station hands, vilket innebär att jobba på en stor gård med boksap och sånt där. Alla jobben är i Queensland, inte i Northern Territory som jag helst vill till (för att det är varmast där just nu), men jag hade bara "tur" med ett utav dem. Den första tjejen jag pratade med gav mig en e-mailadress till vilken jag skulle skicka mitt CV, medan den andra sa att man var tvungen att vara australiensisk medborgare och den trejde sa att de krävde mer erfarenhet. En veckas Jackarookurs är inte speciellt mycket att skryta med.

Så jag har skickat iväg mitt CV och så får vi se vad som händer. Har jag tur hör de av sig, och gör de inte det får jag fortsätta leta. Det tänker jag ju göra i vilket fall som helst, men ändå. Man kan ju hoppas på att de hör av sig.

Visserligen låg den här farmen mitt ute i ingenstans, minst 15 timmars bildfärd från både Brisbane och Carins, så tja, vi får väl se vad som händer.

Kommentarer
Postat av: Mammica

Lycka till!

2009-07-06 @ 11:01:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0