Svensk info

16.24 Tisdag

Idag har det inte hänt mycket, och det är väl därför det inte blivit något bloggande förrän nu. Jag har precis smällt i mig en stor tallrik frukt bestående av apelsin, banan och äpple, så nu är jag proppmätt. Men idag ska vi förhoppningsvis få hit en order ny frukt och grönsaker, även om den inte kommit än.

Så i brist på annat, för inget nytt har hänt på jobbfroten, har kollar runt, men det har inte kommit några nya annonser, tänkte jag berätta om svensken som kommer komma hit.

Han heter Ras, är 17 år och ska gå på high school i grannförorten här. Jag vet inget mer om honom egentligen, men jag är säker på att han kommer bli överraskad när han kommer hit. Han kommer nämligen den 22:e och familjen kommer tillbaka den 27:e, så det kommer bli jag som får ta hand om honom nu i början. Han hade dessutom skrivit att han vill komma in i familjen som en familjemedlem och inte som bara en utbytesstudent, så tja, att komma in i en familj där det bara finns en svensk och en japan, det blir nog rätt intressant för honom.

För övrigt kan jag meddela att jag sitter i vardagsrummets ena soffa och tittar på Friends medan Osa ligger och sover i den andra. Spännande va?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0