Nytt i kylskåpet

20.40 Tisdag

Inget nytt intressant som hänt ikväll.

När frukt- och gröntkillen kom i eftermiddags blev jag minst sagt förvånad över hur mycket lådan faktiskt innehöll, även om det fanns en del som jag inte hade köpt själv om jag fått välja. Vad sägs om:

1 lök
1 rödlök
5 röda potatisar
1 sötpotatis
1 ingefära (tror jag i alla fall, tack vare Ready Steady Cook)
2 avokados
2 citroner
5 apelsiner
3 clementiner
10 äpplen
1 päron
4 äpple/päron (är nog päron men påminner om äpplen väldigt mycket)
4 morötter
2 tomater
1 låda körsbärstomater
3 små gurkor alternativt något liknande
1 påse sallad
1 påse snöärtor(vet inte om de heter så på svenska, men tack vare RSC ännu en gång, så tror jag att det är så de heter på engelska, snow peas alltså)
2 broccolis
1 stor röd paprika
1 halv pumpa av något slag
1 låda jordgubbar

Så, det var fruktlådan för idag. Så nu finns det lite mer att leka med i köket i alla fall.

Kommentarer
Postat av: David

Snow peas heter sockerärtor på svenska :)

2009-07-07 @ 21:48:00
URL: http://rechuck.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0