Nyheter på jobbfronten

17.23 Ondag

Jag glömde ju skriva att vi gick till HQ också, för att kolla min post. Jag hade fått ett brev av banken, men det var från december, så jag antar att jag måste ha missat det de två andra gångerna jag kollat.

Vad jag däremot inte hade räknat med var att få halvnapp på ett jobb. Eller ja, napp och napp, det är egentligen en stor överdrift, men det fanns ett jobb 35 mil utanför Alice Springs (precis i mitten av Australien, där det inte finns någonting mer än öken) som "ihopfösare av boskap". Bland annat stod det att man skulle bli tvungen att sova utomhus borta från gården.  HQ:s "Job desk" var egentligen stängd igår, men tjejen som var där hjälpte mig ändå, så på fredag får jag antagligen veta hur det blir.

Nackdelen med det här stället att det alltså ligger 35 mil utanför "civilisationen" (jag vet inte om det finns mindre städer runt omrking Alice Springs, har inte riktigt koll på det) och att det antagligen inte finns Internetuppkoppling där. Det vet jag ju visserligen ingenting om, men jag räknar inte med det. Tre månader utan Internet, går det?

Fördelen är att det är en äkta Aussie-upplevelse, precis som jag vill ha det. Och då kanske det är värt att avskärma sig i ett kvartal? (Usch, vad länge det lät.)

Av de andra jobben jag skickat förfrågningar till har bara två svarat tillbaka, och de har varit negativa. Så vi får se hur det blir.

Kommentarer
Postat av: Mammica

Det blir förstås väldigt trist för oss om vi inte kan ha kontakt som vanligt. Och oroligt, med tanke på brunormar, spindlar och alla andra farligheter som finns. Men jag håller tummarna för att det är ett bra jobb och att du får det!

2009-07-22 @ 10:54:03
Postat av: Mammica

E har köpt mascara, så säg till om/när/vart vi ska skicka den.

2009-07-22 @ 14:24:43
Postat av: Mammica

Post är på väg! Så flytta inte ut i outbacken innan du har fått den.

2009-07-22 @ 16:03:57
Postat av: Sara

Men kan du sånt? Fösa ihop boskap haha??:P Jag håller tummarna!

2009-07-22 @ 18:23:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0