Matkommunikation

14.40 Söndag

Det är lite svårt att förstå sig på Osa ibland. Hans engelska är inte superbra och det gör att jag inte sällan missförstår eller inte alls förstår vad han menar. Han kom nyss och frågade mig om jag var hungrig, för han hade gjort lunch. Men han hade bara gjort mat till sig själv, så jag förstod inte alls vad han menade.

Jag själv frågar ju honom innan jag gör mat om han vill ha också. Hade han kommit tidigare och frågat om jag var hungrig för att han tänkte göra lunch så hade jag ju inte tackat nej, men nu kändes det bara konstigt eftersom jag inte fattade om han menade att han kunde göra mat till mig också. Och det är komplicerat att få en förklaring tack vare hans bristande engelska.

Det här kommer nog bli tre konstiga veckor.

Kommentarer
Postat av: David

Nä, det låter ju lite konstigt att fråga när han inte gjort nån man. Du har det inte lätt :)

2009-07-05 @ 13:14:32
URL: http://rechuck.blogg.se/
Postat av: Amanda

Hahah.. fan va flummig kille. "Du jag har gjort mat, men bara till mig, Herå." Där fick jag mig ett gott skratt!

2009-09-02 @ 18:49:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0