Manly-minnen

17.15 Lördag

Idag tog jag en tur till stranden, något jag egentligen tänkt göra igår, men det blev uppskjutet till idag istället. Det blev min favoritstrand i Sydney, Manly.

Bussbiljetten dit kostar 4,20 men chauffören mixade upp min betalning. Jag betalade 20,20 och fick tillbaka en 5-dollarssedel och 8 st 2-dollarmynt, sammanlagt 21 dollar. Bra deal tyckte jag! Det är ju inte varje dag ma får betalt för att åka buss.

Jag spenderade för övrigt ungefär två timmar på stranden, gående i solskenet och i mina minnen. Ett väldigt trevligt avbrott från att bara gå hemma och ha tråkigt.

Kommentarer
Postat av: Emily

Jaa du, det är nog bloggtorkan som är i farten. Vet inte riktigt, men finns ingen lust till varken att skriva eller läsa bloggar just nu. Så många som skriver saker jag inte orkar läsa eller upprepar samma saker om och om igen. Jag är kanske inte bättre själv just nu, men jag har svårt för att bestämma mig för vad jag sjäkv faktiskt tycker är värt att lyfta fram. Jag är inne på något mer tema-aktigt, som intresserar mig. Men jag är tveksam till att det finns tid att lägga ner till hösten. Så ja, ståpr lite i ett vägskäl nu och försöker komma fram till om bloggar är kul är bara ett sätt att hävda sig själv. :P



Din blogg är det lättaste sättet att "ha koll" på dig för du är på andra sidan klotet, men folk som bor närmre skulle jag hellre kommunicera muntligt eller på msn, sms med. Tycker inte riktigt om den här generella kommunikationen.

2009-07-11 @ 13:52:16
Postat av: David

Gullig kommentar du skrev, det uppskattas :) Bra att du ger dig ut på lite äventyr, behövs nog. Sitter man bara hemma blir man nog lätt lite låg. I alla fall har jag märkt att jag blir det vissa veckor när man har mycket ledigt.

2009-07-11 @ 21:19:11
URL: http://rechuck.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0