Lördagstänk

12.50 Lördag

Idag blev jag väckt klockan 9. Så sent har jag inte sovit utan att behöva gå upp för att gå på toa eller något på länge. Så skönt. Fast det hade ju såklart varit ännu bättre om jag fått vakna av mig själv.

Klockan 9 knackade det brutalt på dörren. Jag valde att försöka strunta i det, men när knackandet ihärdigt fortsatt i fem minuter gav jag till slut upp och gick upp i pyjamas och öppnade dörren. Det var ett paket till Osa som jag var tvugnen att signera för att han skulle få det, eftersom han själv inte var hemma.

Vi ringde mig medan jag var i duschen. Hon lämnade ett meddelande och sa att hon visst glömt lämna pengar till mig som jag kan köpa mat för, vilket jag ju redan märkt såklart. I torsdags var hon nämligen och köpte lite mat, med betoning på lite, till oss. Det hon köpte var sex lite mjölk, en liten låda körsbärstomater, två knippen färska sparrisar, en påse sallad, en påse färdigblandad grekisk sallad, två påsar ris, två påsar pasta, en paket flingor, två minipizzor, en liten större pizza, en påse frysta pommes frites och en förpackning lammkotletter. På tisdag kommer en order med frukt och grönsaker, men förutom det har vi alltså inte så mycket att klara oss på i tre veckor. Så därför får jag nog gå och shoppa lite mer mat så småningom.

Den där bananflugan surrar fortfarande omkring här. Ganska irriterande.

Kommentarer
Postat av: Mammica

Och jag har blivit väckt strax efter kl 04! Av E som skulle lägga sig. Gissa om jag är suuuur! Och trött, men kan inte somna om.

2009-07-04 @ 05:42:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0