Linssoppa

14.39 Fredag

Jag kan inte hålla mig från alla dessa matinlgg. Jag måste ju visa världen mina "kunskaper" i köket. Idag blev det ännu ett RSC-recept, de har så många enkla och intressanta recept, så det bara blir så. Dagens rätt blev således en Anna-variant av Parsnip and lentil minestrone men jag bytte ut palsternackan till potatis, och det gick lika bra. Jag bytte även ut timjan till persilja och lagerblad till basilikablad. Dessutom fick den gröna paprikan bli en halv röd och en halv gul istället, dels för att jag inte hade någon grön, och dels för att den blev mycket färggladare så här. Eller vad tycker ni?



Det enda som stämde med receptet var alltså linserna, tomaterna, löken (för visst finns det ingen lök som heter "brun lök", det måste väl vara gul lök de menar va?) och vitlöken.

Till efterrätt har jag ätit massa choklad. Det råkade bara bli så eftersom städerskan och hennes son (som hon ville para ihop mig med, men han var visst 32) var här och bland annat städade kylskåpet så att jag var tvungen att flytta tillbaka maten där jag ville ha den. Och ja, chokladen bara råkade ju stå där framför ögonen på mig, så då var ja ju tvungen att äta lite kexchoklad, toblerone och daim. Det var ju inte mitt fel!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0