Lärarlek

18.37 Måndag

Jag har börjat göra något jättekul. Mina lärarådror fullkomligt svämmar över av glädje över att få användas.

Det handlar såklart om Osa och hans engelska.

Han har börjat skriva små miniuppsatser på mitt initviativ och som jag rättar åt honom. Det är superroligt att kunna hjälpa honom och försöka förklara för honom på ett sätt så att han förstår.

Första "uppsatsen" skrev han igårkväll och jag gav honom ordet "Green" så att han kunde tolka det som han ville. Han skrev väldigt intressant om miljöförstöring. Bara helt kort, men ändå väldigt bra. Idag skrev han om Billy (fast han trodde att det stavades med V, haha) och det blev en vääääldigt underhållande liten sak där han skrev att han hatar djur men tycker att Billy är söt när det verkar som om att han saknar Osa ibland.


Hur som haver, det är kul att vara till lite nytta också.

Någon som har några roliga idéer till kommande uppsatser?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0