Jobbinfo

19.12 Fredag

Jag håller på och förbereder för fullt inför mitt nya jobb. Flyg, buss och boende ska fixas så fort som möjligt.

Nästa vecka kommer jag påbörja något jag aldrig gjort  hela mitt liv, jobba som cowgirl, eller Jillaroo som det heter på riktigt här, mitt i den australiensiska öknen.

Jobbet är det jag skrev om senast, 350 km utanför Alice Springs in the middle of nowhere. Närmsta ställena har 700 respektive 1600 invånare, men jag vet inte hur långt därifrån farmen ligger. Det kommer i alla fall innebära nätter ute i det fria i sovsäckar och swags (en sorts vindtät sovsäck som man har utanpå en vanlig sovsäck) och jobb sida vid sida med äkta aboriginer, Australiens urbefolkning. Boskapen ska fösas omkring på ökenslätterna och tas om hand. 400 dollar i veckan är lönen, plus att de står för all mat. Boendet ingår ju också naturligtvis, det hade varit lite konstigt om man hade varit tvungen att betala för att sova utomhus.

Efter lite googlande hittade jag en bild på stället, eller ja, jag antar att det är rätt i alla fall. Och som synes ser det väldigt öde ut, men det är en sådan här erfarenhet jag vill ha. Så det är bara att svälja nervositeten och ta steget ut i vildmarken.






Sa jag förresten att jag åker redan på onsdag?

Kommentarer
Postat av: Emily

Tjoohooo! Lycka till! :D Kan man fortfarande komma i kontakt med dig eller blir du helt isolerad?

2009-07-24 @ 12:29:11
URL: http://emilyskabliingenjor.blogg.se/
Postat av: Sara

Vilken cool upplevelse! :D Hoppas allt blir bra :)

2009-07-24 @ 20:30:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0