Gårdagens händelser

17.13 Onsdag

Trots att jag blev lite nedstämd nu efter att ha blivit lämnad "ensam" så måste jag ju berätta lite snabbt vad jag och Ras gjorde igår.

Strax efter lunchtid igår åkte vi in till stan och jag visade honom runt i princip överallt. CBD, The Rocks, Central, Operahuset, ja, det mesta runt omkring. Därefter tog vi färjan till Manly och kollade in stranden lite snabbt, men vid den tiden var det redan mörkt  så vi stannade inte så länge. Vi kom hem vid halv sju om jag minns rätt, och vi var båda två rätt trötta efter allt promenerande.

Kvällen spenderades framför TV:n till att börja med, men sedan blev det engelsklektion med Osa. Han hade skrivit ett nytt litet arbete till mig, på temat Travelling, och det var en hel del som behövde förklaras. Det är som sagt inte det lättaste alltid. Så efter att ha använt kroppen (och speciellt fötterna) under dagen, fick jag använda knoppen på kvällen. Multiträning.

Ikväll kan det bli ännu mer engelska eftersom han har en stor engelskuppsats som han skrivit i skolan som han nu fått tillbaka och måste rätta. Det fanns fullt med markeringar och rättningar som hans lärare gjort, så förhoppningsvis blir mitt jobb lite lättare när jag inte behöver tänka lika mycket själv.

Vad som jag också kan tillägga är, att vädret ändrades precis efter att Ras lämnade mig. Igår var det ju supersoligt, och dagen idag börjäde i samma andra, lite blåsigare visserligen, men soligt. När Ras sedan blev upphämtad slog himlen av sin charm och blev mörk och tråkig. Ett tecken?

Kommentarer
Postat av: David

Naaw stackare, lämnad ensam :(

2009-07-22 @ 14:30:49
URL: http://rechuck.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0