Förbryllande

21.07 Torsdag

"Jag brukar tvätta kniven direkt eftersom vi använder den så ofta, så det är bättre att ha den ren i lådan."
(3 sekunder passerar.)
"Nej, nej, inte så! Använder du inte diskmedel?? Så här gör alltid jag."

Vad som utspelade sig här var alltså att när jag påpekade att det kunde vara bra att diska kniven i fråga tvättade Osa bara av den med vatten. Han verkade inte förstå att diskmedlet står på diskbänken av en anledning. Jag kände mig väldigt förvirrad. Ibland har jag lagt stekpannan på tork på diskbänken efter att ha diskat den, och Osa har härmat mig med det. Samma sak med grytor. Men nu är alltså frågan om han verkligen diskat dem eller inte.

Tidigare idag när vi var och handlade så frågade han mig någonting om "fast" tvål, han ville köpa det. Men jag sa att vi hade flytande tvål hemma som han gärna fick använda. Trots det upptäckte jag när jag skulle betala att han plockat på sig ett paket om fyra tvålar. Helt i onödan enligt mig, och när vi kom hem visade jag honom vad jag menat.

Ibland blir jag väldigt konfunderad och förbryllad över denna japan.

Kommentarer
Postat av: Lollo

Alltså, jag tycker också det beror på vad man använt kniven till...

Om man bara skurit bröd eller någon liten grönsak, så tycker jag absolut att det räcker att bara skölja av med vatten, och kanske dra lite med diskborsten.

2009-07-16 @ 18:23:41
Postat av: David

Japaner, japaner, japaner... Du verkar inte ha det vidare lätt med din.

2009-07-16 @ 23:34:26
URL: http://rechuck.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0