Ensam hemma

14.23 Fredag

I skrivande stund sitter jag och tittar på Ready Steady Cook, mitt absoluta matlagningsfavoritprogram. Jag har som vanligt sällskap, men inte av vem som helst, nej, det är en liten bananfluga som irriterar mig mitt framför ansiktet. Den (om det nu är samma som återkommer) surrar alltid runt mig när jag sitter och tittar på TV. Jättejobbigt faktiskt.

Innan idag kom det en koreanska hit, och det var inte Hee. Den här heter Sara (ja, jag antar att hon har ett annat koreanskt namn också) och jobbar tillsammans med Vi på sjukhuset, men hon har också en liten städfirma och Vi har anställt henne för att komma hit en gång i veckan och städa. Det behövs verkligen, och nu behöver ju inte jag bekymra mig över att det ser hemskt ut här hemma. Hon var i alla fall väldigt trevlig och avslöjade att första gången hon kom hit belv hon chockad över hur hemskt det såg ut, för då hade jag ju inte varit här på ett tag så jag kan tänka mig hur det såg ut. Sedan slängde hon TV-guiden som låg här på bordet, så den fick jag rota fram igen eftersom vi inte får någon ny förrän på söndag.

Ry var förresten väldigt söt igårkväll innan han skulle sova. Han kom in i mitt rum och frågade om han fick lov att väcka mig innan de skulle åka i morse, och det fick han såklart. Därför blev jag väckt strax efter fyra inatt nr de skulle åka. Lilla söt-Ry.

Och nu är det bara jag och Osa kvar i hushållet. Eller ja, han går ju i skola på dagarna, så det är mest jag. Men det är bara skönt. Och hade det varit lite varmare i huset hade det varit ännu bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0