Engelsklektion

21.05 Onsdag

Ikväll har jag haft en liten engelsklektion med Osa. Han är ju som jag skrivit tidigare inte helt lätt att förstå emellanåt, och ikväll har vi försökt ha ett längre samtal om hur man säger vissa saker på engelska. Han vill verlkligen lära sig ordentligt, och det är lika frustrerande för oss båda när han inte lyckas göra sig förstådd. Men jag uppmuntrar honom för fullt även om mitt tålamod och förståelseförmåga pressas å det yttersta. Fast det är ju det som är kul

När vi till slut fått fram vad det är han vill ha reda på så är lättnaden enorm. Han sa att han blivit erbjuden att bo på ett annat ställe för halva priset av vad han betalar nu, men han har valt att stanna kvar för att kunna öva sin engelska mer. Problemet är bara att Ry och Le och speciellt Vi pratar alldeles för fort för att han ska lyckas snappa upp något av värde. Så därför får jag göra så gott jag kan för att han ska få ut något av sin vistelse här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0