Dagliga sysslor

20.39 Fredag

Jag skrev visst aldrig om gårdagen, det händer ju en hel del annat just nu.

Ras kom hit igår vid lunchtid, mitt i mitt muffinsbak. Så vi bakade klart dem tillsammans, och sedan gjorde vi chokladbollar också. Supermumsigt och superonyttigt. Men man får vara lite lyxig ibland tycker jag. Vi spelade flera omgångar kort innan han till slut blev tvungen att ta bussen härifrån när det började bli middagsdags.

Till middag lagade jag curry/kardemummagryta med kikärtor. Till det hade jag ris, banan och ananas, precis som det ska vara. Osa verkade tycka det var supergott, för han tog tre portioner. Och det var gott såklart, trots att det inte smakade som när mamma gör det där hemma.

Någon gång under kvällens gång ringde det från Stockholm. Det var Ras mamma som ville prata lite, och hon verkade trevlig. Hon sa att hon tyckte det var lite onödigt att Ras hade blivit tvungen att flytta, och att det var inte så hon hade tänkt sig resultatet. Men hon sa också att det hela hade blivit ganska missförstått men att det nu är utrett.

Idag har jag inte gjort så mycket mer än att boka min flygbiljett och lite sånt där. Min middag ikväll blev coscos med lite stekta grönsaker. Mumsigt värre det också. Dessutom hittade jag svensk flädersaft idag när jag var och handlade. De hade lingonsaft också, men det skippade jag.

Det blev ett farväl idag också. Koreanskan som städar här var här idag som vanligt, och eftersom jag åker på onsdag sa vi hej då idag. Hon är jättemysig och jag bjöd på mina chokladbollar, och både hon och hennes son åt två stycken.

Nu ska jag fixa lite med bilder, så ni kan få se mina senaste köksbedrifter.

Kommentarer
Postat av: Lollo

Oj, den där grytan lät hemskt god!

Kan man få recept på det tror du?? Skulle vara trevligt...

Vill du inte blogga det kan du ju skicka det till min mail (som jag antar att du ser däruppe).

2009-07-24 @ 14:57:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0