Blåsproblem

10.25 Onsdag

Ibland bestämmer sig min kropp för att följa ett visst mönster. Som nu till exempel.

Förra natten gick jag och la mig strax efter tio, jag var ju tvungen att läsa lite min bok innan jag somnade. Och i morse vaknade jag strax efter fem, eller runt halv sex, och behövde gå på toa.

De två tidigare kvällarna har jag somnat lite senare, men också vaknat lite senare, för att min blåsa skrikit ut att den behövde tömmas.

Jag har tidigare drabbats av samma sak, alltså att jag vaknar innan jag sovit färdigt, endast därör att jag behövt lätta på trycket. Varför blir det så att kroppen följer samma mönster, trots att jag vet att jag kunnat vänta ett par timmar med att gå på toa? Jag vet inte riktigt hur man kommer över det, men tidigare har jag valt att försöka somna om utan att gå upp, och jag tror det fungerade någorlunda bra. Det är nämligen rätt jobbigt att behöva gå upp klockan sex på morgonen varje dag när man egentligen inte behöver det.

Kommentarer
Postat av: Mammica

Så brukar det bli när man blir gammal...

För att undvika det kan man låta bli att dricka för mycket strax innnan man lägger sig.

2009-07-01 @ 10:49:55
Postat av: David

Stackare, men mitt ego vill ju ändå ha det till att du saknar hemtrakten så mycket att din kropp ser till att du vaknar i tid innan folket här hemma går och lägger sig ;)

2009-07-02 @ 01:02:10
URL: http://rechuck.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0