Blandat inlägg

13.51 Måndag

Just nu sitter jag ute i solen och gottar mig. Hur konstigt det än är så är det supervarmt nu helt plötsligt. Det är ju mitt i vintern nu (jämfört med Sveriges årstider hade det här varit januari). Det är nästan så man vill åka till stranden och bara sova där. Fast jag vet att det brukar vara blåsigare på Manly än här hemma, så jag stannar nog hemma ändå. Fast det är betydligt varmare ute än inne just nu.

Allting har gått bra med Ras. Jag blev tvungen att ringa Vi igårkväll eftersom hon hade nämnt att han skulle på något orinetationsmöte på måndag, och han själv hade ingen aning om det. Men det visade sig att det var Nästa måndag, och inte idag.

Lite roligt var det när något av det första Ras sa var att det var så kallt i huset. Det var ju precis så jag reagerade när jag kom tillbaka hit också. Han går fortfarande runt i jacka för det mesta, men jag har lovat honom att man vänjer sig efter ett tag. Det gjorde ju jag i alla fall, även om jag fortfarande tycker att det är i lite väl kyligaste laget ibland.

Billy har förresten fått en vit fästing. Jag har aldrig set det innan, men Ras påstår att hans hund har haft det också. Min gamla katt hade bara svarta nämligen (och så var hon svart också, och Billy är ju vit, så då kanske han får vita fästingar). Jag hittade i alla fall Billys fästing när jag satt och gosade med honom, men sen när jag skulle ta bort den hittade jag det inte igen. Det får bli fästingjakt lite senare idag tror jag.

Igår var finalen i MasterChef Australia, så nu kan jag inte titta på det längre. Jag tyckte den andra tjejen skulle ha vunnit, men hon som vann var värdig hon också.

Vad mer kan jag säga? Det var nog det mesta för nu i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0