Alice Springs

18.15 Onsdag

Nu är jag mitt i Australiens centrum. Grafiskt sett alltså. Staden Alice Springs är inte speciellt stor, men ganska mysig. Jag gick en runda innan och hittade en kulle ag gick upp för, Lion's Walk hette den. Men inte såg jag till några lejon inte, fast det var nog lika bra, även om jag tror att risken att stöta på en vildkatt mitt inne i stan inte är så stor. Speciellt inte i Australien.


Jag använder just nu Internet på vandrarhemmet, men det är inte gratis, utan Global Gossip som kostar 4 dollar i timmen. Jag hade redan ett sådant kort, så tänkte använda det nu.


Dessförinnan idag hände det här:


Jag blev hämtad av vandrarhemmet på flygplatsen. Det var bara jag och en annan tjej som skulle hit, och vi hamnade i samma rum. Dessutom ska vi ta Bush Bussen tillsammans i morgon också. Lite kul. Hon jobbar visst på något reservat och känner min nya chef.


Sedan skulle jag värma min kattätna pizzahalva (jag skar ju bort kanterna där Billy varit och tjuvat på den) och då träffade jag på en italiensk tjej som inte kunde engelska och som frågade om jag hade något bröd. Tyvärr hade jag inte det, men jag fick sitta med hennes och hennes kompisar och äta med dem. De två killarna och den andra tjejen var lite bättre på engelska, och de frågade om jag ville med dem ut ikväll en sväng. Jag ska upp tidigt i morgon (bussen hämtar mig klockan 7) men jag tyckte det kunde vara kul att umgås lite med dem ändå.

Jag tog ju alltså en liten runda inne i stan för en stund sedan. Och jag tänkte lägga upp lite bilder åt er, så länge jag är på ett ställe som har Internet menar jag. Får se om det fungerar bara.


Kommentarer
Postat av: B

Kunde du inte provat att tala spanska med italienarna?

2009-07-29 @ 11:26:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0