Wollongong

21.35 Fredag

Och så var jag hemma igen.

Resan till Wollongong gick bra, ca 1,5 timme tog det ner med tåget och det kostade bara 9,60 dollar. Billigt och bra för en så pass lång resa.

Jag åkte alltså dit för att träffa Ren, och det var kul att träffa honom igen efter ett halvår. Vi åkte runt till lite olika ställen och slutade med att vara på beachen ett tag. Det var en nästan helt öde strand och det var jätteskönt att slippa trängas med femhundramiljoner människor. Stranden var fin och jättelång, så jag fattar inte varför inga människor var där. Fast som sagt, det var en fördel jämfört med att trängas på Bondi eller Manly.

Jag tog ett tåg hem vid halv sex och då tog det ungefär 2 timmar hem eftersom det stannade på fler ställen. Jag hade egentligen tänkt gå från tågstationen till bussen hem (tar ca 30 minuter), men det var för kallt och blåsigt så jag tog ett tåg däremellan istället. Smidigt och snabbt.

Nu är jag rätt trött, och i morgon eftermiddag ska jag träffa min eventuella au pair familj. Ska bli intressant att se vad de är för ena egentligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0